Saturday, June 13, 2009

Băile Sărata Monteoru

Mă înghionti, dintr-o dată, o stranie aducere aminte a vremurilor de odinioară și a locurilor cândva știute, acum schimbate- unele în bine, altele- în rău.
"E iz de bătrânețe"-ar zice unii....
"Sau poate doar un dulce dor de casă..?"-le-aș răspunde eu, întrebându-mă și întrebându-i...
Printre acele locuri de care m-am simțit legată, în această după-amiază lâncedă de început de vară, s-au ivit băile de la Sărata Monteoru. Nu știu de ce m-a dus gândul tocmai acolo- poate pentru că n-am pierdut încă din nări mirosul tare al sării care se usca pe piele, după ce ma scăldam...?..... (citeste mai mult- click pe titlu)

Am întrebat internetul ce s-a întâmplat cu vechile băi, cu praful drumului de țară, cu pădurea, cu apa în care pluteam precum broaștele umflate cu paiul (și-n care fiecare se dădea, cu emfază, drept mare înotător)..?
Și mi-a răspuns el, internetul, cu câteva fotografii care mi-au răcorit un pic dorul de împrejurimile Buzăului.
Bazinele cu saramură naturală care- conform zicerilor din buni străbuni- vindecau de reume şi dureri cumplite de oase. Senzaţia de scufundare incompletă şi usturimile de ochi pricinuite de stropşelile celor din jur...Femeile care făceau înconjurul bălţii ţinându-se zdravăn de bara de metal scorojit de pe margine (câteodată îi dădeau drumul şi se trezeau cu roţile-n sus, chiuind), culoarea bolnăvicioasă, bleu- murdar, în care era văcsuită staţiunea pe timpul copilăriei mele...toate îmi vin astăzi în minte.
Am revăzut Monteoru în întoarcerile mele acasă. N-a rămas la fel- după cum la fel nici eu nu mai sunt.

Pentru nostalgici si curiosi- poze cu Bucurestiul de acum 40-50 de ani (mi-as dori sa gasesc si cu orasul meu natal, din aceeasi vreme): apasa aici

5 comments:

  1. Exista poze vechi din Buzau, la
    http://www.buzaulive.ro/index.php?option=com_phocagallery&view=category&id=1&Itemid=59

    si la
    http://www.stirilocale.ro/buzau/index.php?module=imaginivechi

    Sper sa iti placa sau sa fie ceea ce cauti.

    ReplyDelete
  2. Iti multumesc, to-morrow, mi-ai facut o surpriza extrem de placuta!!

    ReplyDelete
  3. Cu mare placere.
    M-am gandit ca astfel "acasa, in copilarie" capata o imagine :)

    ReplyDelete
  4. Este foarte adevarat, imaginile se formeaza, se adauga si se completeaza- iar eu ma mir, o data in plus, cum de inaintarea in varsta si intoarcerea catre copilarie sunt direct proportionale..?

    ReplyDelete
  5. Poate fiindca in copilarie avem creierul ca un burete care absoarbe tot? Iar amintirile acelea sunt stocate bine de tot, nu poti sa dai "delete" :)

    ReplyDelete

Blogroll


counter