Monday, July 13, 2009

din mahalaua vieții- 24

Se apropie luna lui August și coconul domnesc- alias Frankie, fiu de "pătron"- va împlini un an de viață. Mi-e tare drag copiluțul, îl știu dinainte de a se naște chiar- de pe vremea când era doar un gând care-i ridica puținul păr în cap lui taică-său...Frankie merge acum în picioare, cască extaziat gura la artificii, intră în apa lacului Michigan fără nici o teamă (iertată să-mi fie gramatica, încă nu am îngurgitat noile reguli de genul "nicio"!). ..... (citeste mai mult- click pe titlu)
În mod constant, șăfu' mă alimentează cu fotografii recente și detalii privind activitățile micuțului...- dacă nu aș fi trecut prin asta n-aș fi înțeles niciodată de unde atâta sete de a povesti și de unde atâta incapacitate de a pricepe că pe alții, practic, nu prea îi interesează respectivele istorioare...În fine!
Mi-e drag Frankie și mă bucur că a reușit să facă din Șăf ceea ce mai mult de 40 de ani de viață n-au făcut, până la el.



Ce mă încântă însă la maxim este faptul că Frankie seamănă la culme cu bunica din partea mamei- estoniancă. Pe femeie am cunoscut-o acum un an, la câteva săptămâni de la venirea pe lume a copilului- ne-a împins, de curiozitate turistică, o vizită la firmă și ne-a studiat ca pe niște insecte, pe fiecare în parte- amănunțit și științific. Eu i-am mirosit a european de la o poștă, cred, pentru că am fost singura binecuvântată cu un zâmbet. Colegă-mea nu i-a inspirat încredere pentru că afișa prea multe hectare de piele tatuată- așa că a trecut peste subiect fără remușcări. Mai nasol a fost când a ajuns la partea lucrativă- cea a băieților- și a dat cu cohii de A., băiatul de culoare. Atunci am avut senzația că-i sar pupilele- iar încercările-i neinspirate de a-și ascunde stupefacția n-au avut nici un rezultat. Mi-a fost milă de bietul om și, după plecarea ei, am încercat să-l fac să se simtă din nou "de-al nostru"...
Mi-a fost milă şi de ea şi am înţeles-o perfect- femeia lăsase acasă o curte plină de orătănii şi o grădină care trebuia udată de vecini...de unde să ştie ea că, pe planeta asta, unii se bronzează mai mult decât ceilalţi..??

No comments:

Post a Comment

Blogroll


counter