Friday, February 26, 2010

simplitatea vieții

Undeva, într-un alt capăt al lumii ăsteia- numit Piracanga- există un cuplu de tineri a căror liniște am tulburat-o, fără să plănuiesc asta inițial, în urmă cu cîteva zile. I-am descoperit absolut întîmplător prin iscoada internetului, i-am studiat în mare grabă în primele mele intrări pe blogul lor, i-am invidiat chiar la un moment dat pentru stilul de viață, după care....s-a întîmplat inevitabilul: am pus cîteva întrebări. Ei nu mi-au răspuns încă- m-au luat însă în bătaia puștii cîțiva admiratori..... (citeste mai mult- click pe titlu)

Povestea este simplă: oamenii respectivi au renunțat la tot și la toate, și-au făcut frumușel bagajele și au ales un loc din lumea asta despre care nu știu cum de au aflat ei- și eu nu! Piracanga se numește, Bahia, Brazilia.
Toate bune și frumoase- atît de frumoase însă încît nu pot să înțeleg cum de unii pot vorbi numai și numai despre hamace, ocean, junglă și iarăși hamace...iar alții nu au pe buze decît bill-uri, mortgage, rate la mașină sau bani pentru facultatea copilului..?!
Am colindat și eu, Doamne-Ajută. Am văzut munte, și mare, și ocean și deșert. Junglă-nu.
Peste tot am găsit oameni care trăiesc folosindu-se de bani. Iar banii îi pot obține numai făcînd ceva în schimbul lor. Cel puțin așa funcționează lumea în care mă învîrt eu.
N-am găsit nicăieri un colț de lume unde doar el, timpul, să te hrănească atît spiritual, cît și fizic. Se pare însă că Piracanga, Bahia, Brazilia, face acest lucru.
...Îi felicit. Nu-i înțeleg (nici nu văd la ce mi-ar servi, în final, să fac asta), nu aș alege aceeași cale pentru mine și cu atît mai puțin pentru copila mea- dar îi felicit și mă bucur pentru ei. Și chiar am ajuns să sper că unii ca ei vor descoperi, într-o bună zi, rețeta simplă a vieții fără de griji.


4 comments:

  1. Mihaela, sunt multe locuri in lume unde timpul te poate hrani spiritual si fizic ... contra cost ... nimic nu e gratis in viata asta ... si nici in cealalta:) ...
    La fel in Piracanga, nimic nu e gratis ... totul se invirte in jurul hamacelor, plajii, spiritului, bananelor si dolarilor ... americani.
    Am citit si eu blogul respectiv ... imi place ... persoana care-l scrie, are mult talent in ale condeiului ... plus un contract cu ziarul Adevarul si ceva edituri pentru publicarea unei carti ... si probabil, multi dolari in banca sau un sponsor sus-pus ... ca altfel nu-mi explic cum plateste ratele alea zilnice ... vazui ca o casa cu bucatarie e numai 130$ pe zi, in low season ...

    Pe cuvint ca nu vulpea satula de strugurii acri a scris rindurile de mai sus ... ci o persoana, care asa cum ai spus tu, ii place sa viseze, ii plac cei care stiu sa viseze, dar e ancorata in realitate ... la fel ca tine:).

    ReplyDelete
  2. @sofie: iti multumesc!!
    ...m-am lamurit...

    ReplyDelete
  3. Doina,

    Am citit acum postarea asta de pe blogul tau, intre timp apucasem sa iti raspund si pe blogul meu.
    Multumesc ca ai scris despre noi si, mai ales, pentru felul frumos, curat si simplu in care ti-ai incheiat postarea - 100% de acord cu tine. Avem alegeri diferite in viata si exact in asta consta bogatia de culori si diversitatea vietii... ca fiecare avem darul nostru de adus acestei lumi. Nici eu nu stiu sa fac asa prajituri si bucate frumoase ca tine :)

    Cu drag,
    Laura/Sasha din Balonul Roz
    PS: Nu am contract cu nici o editura pentru publicarea unei carti, dar daca se ofera vreo una, eu sa stiti ca zic DA!

    ReplyDelete
  4. Iti multumesc si eu!
    Va doresc ca Balonul Roz sa nu va lase sa vedeti gri-ul cotidian nici de acum incolo.

    Numai bine!

    ReplyDelete

Blogroll


counter