Friday, November 25, 2011

materie umana-8

Suisurile si coborasurile relatiei mele de prietenie cu L. (in ultimele 7 luni de parteneriat in munca)  nu le-as putea numara pe degetele de la maini si de la picioare- pentru ca nu mi-ar ajunge. Ar trebui sa mai inchiriez cateva membre de prin imprejurimi...Ne-am inteles perfect, am ras si-am lacrimat din aceleasi motive- sau ne-am ignorat reciproc, fiecare manata de indiferente sau animozitati ale caror explicatii nu ne-am pierdut timpul, niciuna dintre noi, incercand sa le deslusim (stiind, probabil, ca in decurs de cateva ore sau zile vor disparea, oricum).
  Maruntica, cu gesturi de pitulice si par enervant de matasos, chiar si amaraciunea si-o astupa sub un zambet oarecum ciudat, fortat si placut in acelasi timp. Primul lucru pe care l-am aflat despre ea e ca s-a luptat cu cancerul. Atat de cutremuratoare mi s-a parut starea aceasta de lucruri incat nu am mai intrebat unde, cum si pentru cat timp. Dimineata de dimineata ne-am intalnit pe acelasi rand de scaune, in asteptarea intrarii in tura- eu cu o cafea aburind intr-o mana, ea cu barfe amuzante si cu o stare de spirit care m-a facut sa regret pasele de negativism prin care trec fara a fi cu adevarat indreptatita, uneori. Vreme de 7 luni am simtit-o mai aproape de mine decat oricare alt coleg- iar ea m-a imbratisat de cateva ori, multumindu-mi pentru prietenie...
Intr-una din diminetile trecute am gasit-o abatuta. Am intrebat-o ce face si mi-a raspuns, cu acelasi zambet ciudat, trist si placut in acelasi timp: "Mor!"
Starea mea de soc i-a parut a fi, probabil, o expresie de suspiciune, de indoiala- asa ca a continuat: "Da, D, mor. Cancerul mi-a cuprins si plamanul stang, mi-au facut analize si au decis ca tratamentul nu mai da rezultate..."
............................................
De Thanksgiving L. a gatit un curcan de 10 kile, a facut 5 placinte de dovleac si a incaltat pantofi cu toc. A fost la biserica, a cantat si si-a incantat copiii cu o prezenta plina de optimism, ca de fiecare data...
Tot de Thanksgiving A. (personaj descris in "materie umana-4") a mancat un sandwich de la S***, nici ala cu curcan. Sanatos tun si in putere, A. a decis ca sarbatorile nu au niciun haz si ca a fi optimist este o idiotenie si o pierdere de vreme...

1 comment:

  1. l pare a fi o femeie remarcabila...fii fericit ca ai o asemenea amica

    ReplyDelete

Blogroll


counter