Saturday, December 3, 2011

materie umana- 9

Pe T. l-am crezut, pentru o vreme, a fi om in regula. Asta s-a intamplat undeva pe la inceputurile relatiei noastre de colegialitate- nu-i verificasem inca toate mecanismele, nu stiam ce scartaie, ce partaie sau ce e iesit deja din uz. 
T. are 50 de ani, o atitudine oarecum pedanta si un burdihan demn de respectul betivilor profesionisti. Tuns proaspat si mereu la dunga- nimic de comentat- cu un ac de cravata ce mi-a starnit invidia si pofta, in acelasi timp, de a-mi spanzura banii pe unul la fel, T. emana de la mare distanta izul unui celibat reusit, amestecat cu duhoarea mahoarcei de dimineata. E divortat de vreo cativa ani buni. Logic- nu din vina lui, doar se prezinta drept un nene bun de pus la buba. E singur de tot atata amar de vreme. Asta nu stiu cat mai este de logic, dar este, macar, de bun simt- individului nu-i plac, dupa cum mi-a marturisit, gainile ouatoare mai batrane de 30 de ani, nicidecum cele din acelasi leat cu el si cu atat mai putin cele flescaite de menopauza. I se infoaie coama  doar la puicutele tinere, alea care de-abia au invatat sa cante "cotcodac"- eventual, ma scuzati, daca s-ar putea sa le invete chiar el sa piuie n-ar fi cu suparare...Intrata deja cu un picior in categoria celor care mai scapa cate un ou doar asa, din intamplare sau din fatalitate, m-am iritat cand mi-a povestit ce pretentii are. In timp insa am realizat ca nu merita sa-mi zgaltai neuronii din cauza asta- omul are ceva scurt-circuite la mansarda si cateva becuri lipsa...Am invatat insa sa-l ignor ascultandu-l si bataind a incuviintare.
In dimineata zilei de astazi totul a decurs conform graficului din ultimele 7-8 luni: prezenta completa la apel, cafele aburinde si barfe de pe marginea terenului. Cu vreun sfert de ora inaintea startului oficial l-am vazut pe T. venind glont inspre mine. Am incercat un nevinovat joc de glezne prin cateva intrebari de rutina, ca la fiecare inceput de zi, si-am primit in schimb o reactie care m-a paralizat pentru cateva secunde: lui T. ii jucau ochii in lacrimi iar tremuratul barbiei nu-mi dadea de inteles nimic bun...L-am agatat de-o aripa si l-am impins catre prima sala de asteptare, ferindu-l (dintr-un impuls de bun simt) de ochii si limbile ascutite ale colegilor. N-a ripostat- dimpotriva: s-a inmuiat precum o soseta de lana uitata in ploaie si a inceput a depana...
"D., sunt cel mai mare idiot!"
A fost de-ajuns sa-l intreb de ce (desi, sincer, aveam in schema cateva raspunsuri valide) si am primit, intr-o amestecatura de emotii, tremuraturi, lacrimi, ochi injectati si muci trasi fara spor inapoi, pe barnau, cateva explicatii- si alea ambigue: ca el are 50 si ea e tanara, ca a      simtit ca il place dar ca tare il mai face sa sufere, ca ieri i-a zambit dar ca azi a fugit de el ca de gaia, ca ce se face el cand vom schimba turele si ne vom imprastia care incotro..?! 
Am ramas blocata ca la o extractie dentara: fata despre care pomenea, colega cu noi, e cu doar cativa ani mai mare decat fiica-mea! Nu numai ca ar fi putut, nefericitul, sa-i fie tata- dar ar fi fost chiar indreptatit sa si joace la nunta ei (pe post de socru mic, cu oarecare ingaduiala unchi, var cu tac'su, frate de-al mamei sau alte maruntisuri de genul asta)...
La final a dat cu productia nazala in fasole si a concluzionat: "cred ca sunt indragostit de ea!"
Am replicat, cu o greata pitita cu greu sub masca compasiunii: "bineinteles ca esti! acuma insa trebuie sa-ti revii!"
"De ce spui asta?"- mi-a pus el stop, cu ochii bulbucati intr-o expresie tampa de vitel caruia tocmai i-ai explicat ca trebuie sa-l faci pastrama.
"...pentru ca intram in tura in  mai putin de 5 minute"- am replicat, dandu-mi palme imaginare. Ce naiba m-a facut sa cred, chiar si pentru o scurta perioada de timp, ca am de-a face cu o fiinta rationala..?!

4 comments:

  1. @meella: asa se pare...

    ReplyDelete
  2. off topic: Craciun Fericit! Iti doresc din toata inima sa ai un an bun, cu multa sanatate si insipratie.

    ReplyDelete
  3. @meella: Sarbatori Fericite, pline de lumina si dragoste si pentru tine! te imbratisez cu drag

    ReplyDelete

Blogroll


counter