Tuesday, January 17, 2012

Otrava noastra cea de toate zilele...

Intr-un efort- dragut, de aplaudat cu buricele degetelor dealtfel- de a depasi cu gratie varsta senectutii, de a trai nu mult- ci foarte mult si nu sanatos- ci exemplar de sanatos, unii nascocesc un nou om sau se re-inventeaza chiar pe ei insisi. Resping eticheta de animal carnivor pe care le-a dat-o natura, mesteca seminte si radacini, nu mai beau cafea, nu mai consuma nicio picatura de alcool si, mai mult decat oricand, dau din picioare prin parcuri cu asa determinare de parca ar fugi de moarte. De fapt, asta si fac.

Imi place inocenta asta. Ma distreaza chiar.Si eu sunt atenta la ce si cat mananc- in limitele impuse de bunul simt, inca treaz. Nu pot sa inteleg insa cum de unii cred cu tarie ca intr-un bazin cu apa murdara, toxica, statuta- in care ne balacim cu totii, unii facand pluta a "lasa-ma-sa-te-las" iar altii dand febril din aripi a "miscarea-i-sanatate"- intr-o hazna ca asta, spuneam (caci atat a mai ramas din amarata asta de planeta-muma) am putea sa ne mai salvam singuri ciugulind seminte si ierburi crude...

Iesim din casa sa "luam o gura de aer"- aer poluat, murdar, otravitor (http://www.nrdc.org/air/default.asp).
Stam in casa, la cald si bine- ne prajim ca puricii-n salteaua care arde mocnit, fara sa stim (http://en.wikipedia.org/wiki/Radon)
Ne spunem ca ploaia e buna, ajuta la agricultura-si uitam cat de veninoasa este ea, de la o vreme (http://en.wikipedia.org/wiki/Acid_rain)
Ok, renuntam la carne si trecem pe raw, vegan si alte maruntisuri de-astea- dar ne-a trecut vreo clipa prin cap sa aflam cat de pure, de nevinovate sunt grauntele, verdeturile sau ierburile alese ca unica sursa de hrana..?
http://en.wikipedia.org/wiki/Food_irradiation)
Am matusi care bat la poarta sutei de ani fara ca o data in viata lor sa fi alergat o suta de metri. Si-au baut si cafea, si-au ciugulit si cate o cinzeaca. Strabunica (Dumnezeu Sa-i odihneasca oasele) nu se aseza la masa fara inaintasul paharel de tuica. Nu mai stiu cu cati ani depasise pragul celor 90...si, Slava Cerului, i-au placut si a mancat tot felul de vietati care i s-au odihnit, la un moment dat, in farfurie. Da! dar in urma cu 50, 60, 90 si mai bine de ani nu existau celulare, ploi acide, teste chimice si nucleare, deseuri radioactive- oricum,nu in proportiile zilelor noastre.
Deci: mai facem noi primavara cu cate o samanta..?!

3 comments:

  1. Dieta mea, nu e atat de drastica, sau nu sunt un veritabil vegan, am mancat peste pe gratar, am mancat jerky din vanat. Doar ca pt. o anumita perioada de timp doresc sa nu mai consum carnuri din comert. Beau cafea, din nou (nu am putut sta departe de aroma ei), beau o bere in weekend (ce buna e cand o beau dupa ce am dat zapada deoparte de pe driveway), si nu pot sta deoparte de vinul rosu.

    Doar ca am introdus in alimentatia mea mai multe fructe si legume, plus ceva seminte.

    Stiu ca suntem inconjurati de otravuri, stiu ca poate nu ma omoara carnea ingrasata cu hormoni si poate ma omoara o masina maine.

    Ai dreptate 100% in acest post.

    ReplyDelete
  2. @meellla: eh, crezi ca eu nu ciugulesc seminte si nu incerc sa mananc "cat mai sanatos"..? :-)

    ReplyDelete

Blogroll


counter