Tuesday, February 14, 2012

Dragobete's Day

N-am nimic impotriva lui Valentine's Day. Nu ma isterizez pentru ca este sarbatorita in Romania in locul Dragobetelui- asta deoarece nu-mi amintesc ca, in ultimii 40 de ani cel putin, sa fi stiut pe cineva care ofera flori sau inimioare de ciocolata asortate la vreun inel de logodna de ziua fiului Babei Dochia (http://en.wikipedia.org/wiki/Dragobete). Dintre cei care plang de ciuda ca am pupat in dos americanii si sarbatoarea asta a lor as fi curioasa sa aflu cati au idee, fara a deschide Wikipedia, ca mine, cand este Dragobetele mai exact..? Nu gasesc,intr-adevar, rostul romanului care se imbraca  in costum de Halloween si petrece in noaptea de 31 octombrie...dar asta este o cu totul alta poveste pentru o cu totul alta pagina de blog.
Eu indragesc Valentine's Day- asa cum tot la inima am Ziua Mamei (o sarbatoresc atat in varianta romaneasca, 8 Martie, cat si in cea americana, a doua duminica a lunii Mai), Ziua Tatalui (a treia duminica din Iunie), ori vechea Zi a Copilului din 1 Iunie- caci pentru mine adolescenta de fiica-mea ramane tot un copil, nu stiu altii cum sunt...
Celebrarea Dragostei imi este aproape de suflet. Orice imi aminteste ca trebuie sa opresc, cateodata, timpul in loc si, printre calcule zilnice si socoteli nemiloase, sa imi intorc fata si inima catre cei care imi sunt dragi- mi se pare ca TREBUIE sa mi se intample.
Unii spun ca nu ai nevoie de o zi incercuita in calendar pentru a sarbatori dragostea, ca, atunci cand iubesti, fiecare moment in sine este festiv. Poate ca suna bine-dar sunt numai baliverne, asta cred eu. De cele mai multe ori uitam, in vartejul asta al existentei, ca mai avem parinti, copii, iubiti...uitam de noi insine, ne consumam intr-un iures nedrept dar caruia nu ne putem impotrivi- ca "asa e viata". Uitam ca imbatranim, ca cei care ne-au plasmuit se duc si ca odraslele noastre au, la randul lor, copii. Nu avem voie, in schimb, sa uitam sa ne platim datoriile sau sa ne potrivim ceasul pentru a doua zi (care o mai apuca) pentru a merge la munca. Ne bucuram ca idiotii ca vine fiecare weekend, uitand ca el incheie, de fapt, o alta saptamana din viata noastra si din cea a celor dragi noua. Ca inca un fir de nisip din clepsidra s-a scurs.
Uitam sa spunem "te iubesc", sa ne pupam de "noapte buna" sau sa ne strangem in brate cu aceeasi pasiune pe care, atunci cand ne-am indragostit, am crezut ca nu o vom pierde niciodata sau ca nu vom avea nevoie de vreo zi incercuita in calendar pentru a ne aminti de ea...

Blogroll


counter