Friday, February 22, 2013

materie umana 15-bourel, culbec, babiţă...

Unul din actualii mei colegi este un melc. Un tip spelb pe care boldul vremii l-a proptit intr-o zona lipsita de varsta, dintotdeauna apartinand batranetii. Omul asta, sunt absolut convinsa, s-a nascut unchiaş. Cocarjat. Cu privirea stinsa, pitita in spatele unor ochelari prea mari si prea ieftini.
Melcul aproape ca nu are profil; parul, ca matasea-broastei, e intotdeauna slinos si presarat cu matreata. Nu are nici gat- urechile ii sunt ingropate intre umerii dealtfel lasati, ca intr-o capitulare bolândă. Aripile gecii atarna si ele ca la pinguinii bolnavi, iar pantalonii- terni ca propria-i viata- fac guşă peste sireturile pantofilor scalciati.

Colegii- aidoma oilor care nu-si recunosc mielul fatat cu blana de urs- nu l-au inclus in nicio gaşcă. "Nimeni nu ma place"- mi-a destainuit intr-o buna zi, in mijlocul unei conversatii care nu avea legatura cu spusele lui. Am inghitit in sec, acompaniindu-mi şocul momentului cu un zambet tâmp. N-avea rost sa-l contrazic, evidentele erau zdrobitoare. Melcul a continuat, bâţâind din matasea-broastei: "da...nimeni de-aici nu ma place. Dar e OK, nu ma supar".
Ultimele ore de program ale zilei respective mi le-am petrecut imaginandu-mi-l inciudat, infuriat, manios sau cel putin imbufnat. Nu am reusit sa obtin nicio nuanta din curcubeul reactiilor umane. Pe cele ale gasteropodelor nu le cunosc.

2 comments:

  1. Ei şi tu acum... vrei numai peisaje prin care să se perinde doar iepuraşi, gheparzi sau alte vioiciuni! Ai încercat să vezi altfel decât prin ochii tăi de gazelă, cu un pic mai multă răbdare, că o mişcare timidă din ochii de melc poate să fie de fapt o ditamai fâlfâiala? ;-) Eu am avut îndrăzneala să-mi măsor răbdarea cu câţiva melci (la propriu!)...
    http://photoleographer.blogspot.com/2011/10/at-snails-pace-my-first-shot-of-snails.html

    ReplyDelete
  2. Nu fac decat sa incondeiez o parte din materia umana cu care vin in contact zi de zi :) Crede-ma, Leo, nu am nimic in comun cu gazelele. Nici macar privirea. Sunt mai degraba un elefant cu ochi de molie. In plus, imi cresc dioptriile in fiecare an.

    ReplyDelete

Blogroll


counter