Tuesday, April 14, 2015

(fara titlu, inceput sau sfarsit)- de prin 2013

               La unul din cursurile de specializare la care ne mai trimite firma din cand in cand, sa ne intepam mintile cu ceva informatii noi sau sa dormim cu ochii deschisi, pe bani, intructorii ne-au scurmat neastamparul cu urmatoarea intrebare: "what sets you off?" (ce te scoate din sarite?).

              Treziti ca la semnal, am inceput sa ne dam in stamba cu raspunsuri care mai de care: "puturosenia", "ignorantii", "vocea ridicata", "sarcasmul"..."proştii!"- a behait, spre final, unul mai din spate.
              Si asta chiar m-a scos din sarite.

Mi-am intors fata catre exemplar, ca sa-l masor mai bine: lustruit ca un bec, tolanit pe scaunu-i moale precum creatorul plictisit al lui minus si-al lui plus infinit, dumnezeu boland al unei lumi de natangi care se cred genii, un mizerabil suflet-exponent al universului inviermanatilor. EL, marele si definitivul destept.
M-am ridicat in picioare, ignorand ce avea de spus trainer-ul. N-am avut decat o singura si mare nelamurire ( inca o mai am, cinstit vorbind): cine iti da dreptul de a cataloga un seaman de-al tau drept "prost"? Atata intrebare am avut- si a fost de ajuns sa blochez pe toti cei prezenti. Vreau sa mi se raspunda de la ce lectie am lipsit sau ce teme nu mi-am facut cum trebuie in viata asta- de vreme ce mie mi se pare firesc sa tolerezi nestiinta, lipsa de scoala sau putina capacitate de a gandi (prostia, cum o numesc unii)- iar la polul opus, sa dusmanesti din rarunchi ignoranta, ticalosia si nerusinarea...?
Cine-ti da, mă, desteptule, pana la urma dreptul de a tria lumea-n prosti si ne-prosti? Care-i scala aia grozava de valori dupa care te ghidezi?
             
                    Nu i-am spus toate acestea, desigur. Mi le-am mestecat in barbie, asaltandu-i cu ochii chelia perfecta si camasa calcata la dunga. Marele Destept nu a stiut ce sa-mi raspunda- dar a ramas tolanit ca o buba de care omenia lumii nu se mai poate vindeca.

No comments:

Post a Comment

Blogroll


counter